1. Celem działania Poradni jest udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej i logopedycznej dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom oraz pomocy młodzieży w wyborze zawodu i kierunku kształcenia. 2. Poradnia realizuje cele poprzez wykonywanie zadań i programów dotyczących: - wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od urodzenia do rozpoczęcia edukacji szkolnej, - wspomagania wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, - pomocy uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej, - pomocy i działań na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz z dysfunkcjami rozwojowymi i ich rodzicom, - pomocy dzieciom i młodzieży uzdolnionej, - profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka, - pomocy dzieciom i nauczycielom w diagnozowaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron ucznia, - prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli. 3. Pracownicy Porani realizują zadania statutowe również poza Poradnią, w środowisku rodzinnym oraz w środowisku dzieci i młodzieży. 4. Poradnia w realizacji swoich zadań statutowych współdziała z innymi poradniami, a także instytucjami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży oraz rodzicom, tj. : - Sądem - Policją - MOPS - PCPR - placówkami służby zdrowia - organizacjami i stowarzyszeniami 5. Poradnia realizuje zadania w szczególności przez: - diagnozę - konsultację - terapię - psychoedukację - doradztwo - mediacje - interwencje w środowisku ucznia - działalność informacyjną - wspomaganie 6. Do szczegółowych zadań Poradni należy opiniowanie w sprawach: - wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej, - odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego, - pozostawienia ucznia klasy I - III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie, - objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej, - dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, - przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy, - zwolnienia ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego, - udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauczania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ROKU SZKOLNYM. (plik PDF – 562 KB)
Obszar: